چطور ارور گوگل پلی را درست کنیم،فروشگاه گوگل پلی امن‌ترین و قابل‌دسترس‌ترین مکان برای دریافت انواع برنامه‌های اندرویدی است. با اینکه این اپ، ویژگی‌های خوبی دارد و امنیت بالایی را ارائه می‌دهد اما صرفا بدون مشکل هم نیست. به همین دلیل شما اینجا هستید، چون با حداقل یکی از ارور های گوگل پلی مواجه شده‌اید. پس در ادامه همراه ما باشید تا معمول‌ترین ارورهای این برنامه را بررسی کرده و روش حل آنها را با هم ببینیم.

ارور گوگل پلی ۹۹۴/خطا در بازیابی اطلاعات از سرور/rpc: s-5: AEC-0

بیایید با ساده‌ترین و معمول‌ترین مشکل شروع کنیم. ارور ۹۴۴ زمانی رخ می‌دهد که سرورهای فروشگاه گوگل پلی خاموش بوده یا دچار مشکلاتی در برقراری ارتباط بشوند.

  • راهکار: بهترین راه‌حل این است که کمی صبر کرده و مجددا تلاش کنید. شاید این کار کمی اعصاب‌خوردکن باشد اما با دریافت این ارور حداقل مطمئن هستید که مشکل از سمت شما نیست.

 

ارور ۹۴۱/۹۲۷/۵۰۴/۴۹۵/۴۱۳/۴۰۶/۱۱۰/rh01/rpc:aec:0 / 492

اگر مشکلی با دانلود برنامه‌ها داشته باشید احتمالا با ارور گوگل پلی ۴۹۵، ۱۱۰ یا یکی از مواردی که در عنوان آورده‌ایم، مواجه شده‌اید. همه این ارورها نمایانگر مشکلات کوچک مربوط به دانلود هستند اما یک راه‌حل یکسان دارند. برای رفع این مشکل نیاز به اختصاص یک Google ID جدید به دستگاه خود دارید؛ اما این کار سخت نیست:

  • راهکار: در وهله اول وارد تنظیمات> برنامه‌ها> گوگل پلی استور> همه برنامه‌ها> Storage & cache شده و دیتا و کش فروشگاه گوگل پلی را حذف کنید.
  • چک کنید که آیا با انجام این کار ارور گوگل پلی برطرف شده است یا نه. اگرنه، پس باید داده خود را از حافظه فریم‌ورک گوگل پلی سرویس هم حذف کنید. برای انجام این کار هم می‌توانید مراحل گفته شده را طی کنید. این کار، یک Google ID تازه برای شما می‌سازد؛ مانند اینکه برنامه را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کرده باشید.
  • بااین‌حال، ممکن است این شناسه جدید برخی از برنامه‌ها را حداقل به طور موقت به هم بزند. به همین دلیل ممکن است باید این دست برنامه‌ها را حذف و دوباره نصب کنید.
  • اگر با انجام تمام این کارها همچنان با همین دست ارورهای گوگل پلی برخورد کردید، نیاز است حساب گوگل خود را از روی دستگاهتان حذف کنید. برای انجام این کار و افزودن دوباره آن بعد از ری استارت از مسیر تنظیمات> اکانت‌ها> افزودن اکانت> گوگل استفاده کنید.

ارور گوگل پلی DF-BPA-09 / 18

این یکی دیگر از خطاهای نسبتا رایج گوگل پلی است که به تلاش برای دانلود یک برنامه خریداری‌شده ربط دارد. متأسفانه تلاش‌های مکرر شما مشکل را برطرف نخواهند کرد اما پاک‌کردن سریع داده‌های برنامه پلی‌استور به‌سرعت آن را از بین می‌برد.

  • راهکار: وارد مسیر تنظیمات> برنامه‌ها> مشاهده همه برنامه‌ها> Google Play Service framework شده و گزینه‌های Clear cache و Clear storage را بزنید.
  • این مشکل گاهی اوقات در سمت گوگل هم رخ می‌دهد، به همین دلیل ممکن است این روش همیشه کار نکند. اگر این‌طور شد، از رایانه شخصی خود وارد فروشگاه Google Play شده و دانلود را ازآنجا انجام دهید.

 

ارور DF-DLA- 15 / 8/20/498/497/941

یکی دیگر از ارورهای رایج گوگل پلی این کد مربوط به به‌روزرسانی‌های برنامه یا دانلودهای جدید است. بهترین راه برای حل این مسئله، حذف کردن کش برنامه گوگل پلی از قسمت تنظیمات است.

  • راهکار: برای انجام این کار به تنظیمات> برنامه‌ها> مشاهده همه برنامه‌ها> فروشگاه گوگل پلی، رفته و در منوی Storage، گزینه Clear Cache را بزنید. اگر این روش جواب نداد، سعی کنید حساب گوگل خود را از روی تلفن همراهتان حذف کرده و دوباره امتحان کنید.
  • در مواجه با چنین ارور هایی از گوگل پلی ، ممکن است حذف کردن بخش کش گوشی کمک‌کننده باشد.
  • برای انجام این کار اول گوشی خود را خاموش کنید.
  • دکمه‌های کم‌کردن صدا و پاور را به طور هم‌زمان برای چند ثانیه فشار دهید.
  • وقتی منوی هوشمند را دیدید می‌توانید دکمه‌ها را رها کنید.
  • از دکمه‌های کم‌وزیاد کردن صدا برای بالا و پایین رفتن در منوی ریکاوری استفاده کرده و گزینه “Recovery mode” را با دکمه پاور انتخاب کنید. (در برخی تلفن‌های همراه قدم اول برای ورود مستقیم به منوی ریکاوری کافی است)
  • سپس در صفحه باز شده، مجددا با دکمه‌های تنظیم صدا روی گزینه “Wipe cache partition” رفته و آن را انتخاب کنید.

ارور ۱۰۳

ارور ۱۰۳ گوگل پلی زمانی رخ می‌دهد که برنامه‌ای که می‌خواهید دانلود کنید با گوشی شما از نظر سازگاری مشکل داشته باشد. معمولا گوگل اجازه نمی‌دهد برنامه‌های ناسازگار را روی گوشی خود نصب کنید. اما گاهی اوقات باگ‌ها یا ارورهای سروری‌ای وجود دارند که موجب بروز این مشکل می‌شوند.

  • راهکار: بهترین راه‌حل برای رفع این ارور گوگل پلی ، صبر کردن است. این مشکل معمولا مربوط به مشکلات سمت سرور درباره امضای برنامه است. پلی‌استور در نهایت به‌روزرسانی می‌شود تا اطمینان حاصل کند شما بسته مناسب را دریافت خواهید کرد. اگرچه در صورت طولانی شدن مشکل باید آن را با پشتیبانی گوگل در میان بگذارید تا بررسی شود.

ارور ۹۱۹ / ۱۰۱ / ۹۲۳ / ۹۲۱

این ارور گوگل پلی یکی از ساده‌ترین‌ها است. یعنی دستگاه شما فضای کافی برای نصب کامل یا آپدیت برنامه موردنظر را ندارد.

  • راهکار: ساده‌ترین کار حذف کردن برنامه‌ها و بازی‌هایی است که نیاز ندارید. سپس می‌توانید عکس و فیلم‌های اضافی را هم پاک‌کرده یا آنها را به فضای ابری یا کارت حافظه انتقال دهید.

ارور ۴۹۱ / ۹۲۳

۴۹۱ متأسفانه یعنی دانلودها یا به‌روزرسانی‌ها امکان‌پذیر نیستند و این یعنی جایی در گوشی شما، مشکلی جدی وجود دارد.

  • راهکار: برای رفع این ارور نیاز است حساب گوگل خود را از روی دستگاه حذف کرده و یک حساب جدید یا همان قبلی را دوباره اضافه کنید.
  • به بخش تنظیمات> حساب‌ها رفته، حساب کاربری مدنظر را انتخاب کرده و گزینه “Remove account” را انتخاب کنید.
  • دستگاه خود را ری استارت کرده و سپس وارد تنظیمات> حساب‌ها> افزودن حساب شده و دوباره حساب کاربری خود را اضافه کرده یا حساب دیگری را وارد کنید.
  • در نهایت به مسیر تنظیمات> برنامه‌ها> مشاهده همه برنامه‌ها> گوگل پلی سرویس، رفته و در بخش Storage، دو گزینه Clear storage & Clear cache را انتخاب کنید.

ارور ۴۰۳

ارور گوگل پلی ۴٫۳ هم مانند ارور بالا است که به‌واسطه عدم امکان دانلود یا به‌روزرسانی برنامه‌ها بروز می‌کند. بااین‌حال این بار مشکل، ناشی از تضاد بین دو یا چند حساب گوگل برای خرید برنامه در یک دستگاه است.

  • راهکار: اولین کاری که برای رفع این ارور گوگل پلی می‌توانید انجام دهید، این است که وارد حساب گوگلی شوید که برنامه را با آن خریده‌اید. سپس برنامه را حذف نصب‌ کرده و دوباره روی دکمه purchase/install بزنید.
  • اگر این کار جواب نداد، ممکن است پاک‌کردن حافظه جست‌وجوی گوگل پلی استور بتواند جوابگو باشد. برای این کار، وارد فروشگاه گوگل پلی شده و در منوی تنظیمات آن، گزینه “Clear local search history” را انتخاب کنید.
  • روش جایگزین دیگر، این است که حساب گوگل جدید ساخته و با استفاده از آن دوباره نصب برنامه موردنظر را امتحان کنید.

ارور ۹۲۷

این هم از دیگر ارور های گوگل پلی است که حین تلاش برای دانلود یا به‌روزرسانی یک برنامه ممکن است بروز کند. بااین‌حال این ارور خاص، تنها زمانی بروز می‌کند که گوگل پلی در میانه آپدیت خودش باشد.

  • راهکار: در این مورد، بهترین راه‌حل این است که صبر کنید تا به‌روزرسانی گوگل پلی به اتمام رسیده و پروسه نصبش تمام شود و به‌سادگی، دوباره امتحان کنید.
  • همچنین می‌توانید داده برنامه را با رفتن به مسیر تنظیمات> برنامه‌ها> مشاهده همه برنامه‌ها> گوگل پلی استور> Storage & cache و گزینه Clear Data و Clear cache، پاک کنید.

ارور ۴۸۱

اگر به‌قدری بدشانس بودید که با ارور ۴۸۱ مواجه شدید، پس حساب گوگل شما به انتهای مسیر زندگی خود رسیده است. این کد یعنی اکانت شما یک مشکل جدی و بزرگ دارد.

  • راهکار: تنها راه‌حل رفع این ارور گوگل پلی این است که اکانت گوگل خود را حذف کرده و یک حساب جدید باز کنید.

ارور ۹۱۱

تشخیص علت بروز این ارور دانلود کمی سخت‌تر از بقیه است. چون گاهی اوقات به دلیل وجود مشکلی در اتصال وای فایتان رخ می‌دهد اما ممکن است با پاک‌کردن Data گوگل پلی استور حل شود.

  • راهکار: اگر از طریق هات اسپات از یک وای‌فای استفاده می‌کنید که نیاز به ورود دارد، فرایند ورود را دوباره انجام دهید. سپس می‌توانید برنامه را بازکرده و دوباره امتحان کنید.
  • اگر مشکل همچنان پابرجا بود، یعنی شبکه وای‌فای‌تان مشکلی دارد. پس اتصال‌های دیگر را امتحان کرده یا به داده تلفن همراه خود وصل شود.
  • البته می‌توانید باز هم پاک‌کردن دیتا و کش برنامه را امتحان کنید.

ارور ۵۰۱ گوگل پلی یا “نیاز به احراز هویت”

این خطا زمانی رخ می‌دهد که گوگل پلی لود نشده باشد و معمولا مربوط به مشکلات احراز هویت حساب است.

  • راهکار: بستن و مجددا باز کردن برنامه ممکن است جوابگو باشد. اگر نبود، به مسیر تنظیمات> برنامه‌ها> مشاهده همه برنامه‌ها> گوگل پلی استور رفته و در قسمت Storage & Cache دو گزینه Clear cache و Clear data را بزنید.
  • همچنین می‌توانید وارد حساب‌های خود در تنظیمات شده، حساب گوگل خود را حذف کرده و دوباره وارد آن شوید. سپس این ارور باید رفع شده باشد.

سخن نهایی

ارور های گوگل پلی بیشتری هم وجود دارند که ما در این مقاله فرصت پرداختن به آنها را نداشتیم. ارورهایی که معمولا به دلیل وجود مشکل در اتصال اینترنت یا احراز هویت حساب به وجود می‌آیند. به‌طورکلی بیشتر ارور های گوگل پلی با حذف کش و دیتای برنامه یا حذف و افزودن دوباره حساب گوگل در دستگاه، قابل‌حل هستند که در طول این مقاله به آموزش آن پرداختیم.

 

 

جهت هرگونه راهنمایی با کارشناسان یاراسل تماس بگیرید.

 

ثبت درخواست تماس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *