با نمایشگر شکسته گوشی چه‌کار کنیم؟ همیشه می‌توانید صحنه را به‌صورت اسلوموشن ببینید. در یک ثانیه، گوشی هوشمندتان را در دست دارید و در ثانیه‌ای دیگر، آن را می‌بینید که روی زمین افتاده و مشخص نیست چه بلایی بر سرش آمده. گاهی ممکن است لایه‌های پلاستیک و شیشه مقاومت کنند اما در اکثر مواقع این اتفاق باعث می‌شود نمایشگر شکسته گوشی روی دستتان بماند.

شاید فکر کنید در این شرایط نمی‌شود کار چندانی انجام داد؛ ولی چند قدم ساده وجود دارد که با اجرای آنها می‌توانید تا حد ممکن نمایشگر گوشی خود را نجات داده و از افزایش آسیب آن جلوگیری کنید.

قبل از هر چیز، نمایشگر شکسته را بررسی کنید

نمایشگر شکسته گوشی می‌تواند آسیبی با شدت‌های مختلف داشته باشد. از خراش‌های کوچک گرفته تا شکستگی‌هایی شبیه تارعنکبوت و حتی پریدگی و جداشدن کامل تکه‌هایی از آن. شدت آسیب واردشده به صفحه نمایش، به قدرت ضربه و اتفاقی که برای آن افتاده بستگی دارد.

در لحظه اولیه بروز مشکل، باید آسیب را ارزیابی کنید. به این معنی که کوشی خود را روی یک سطح ثابت و سفت و زیر نور مناسب قرار  دهید تا شکستگی‌ها را به خوبی ببینید؛ نه اینکه آن را فورا درون جیب یا کیف خود بگذارید.

با انجام چند تست استرس و تحریک دقیق می‌توانید تشخیص دهید نمایشگر شکسته گوشی شما هنوز جا برای تعمیر دارد یا کاملا ازکارافتاده. در بیشتر مواقع نمایشگر گوشی همچنان سر جای خود باقی می‌ماند و با اینکه شکستگی‌هایی در سطح خود دارد، همچنان قابل‌استفاده است.

اگر گوشی شما آسیب شدیدی دیده، بهتر است قبل از هر چیز از تمام اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. به‌این‌ترتیب اگر تلفن همراهتان کاملا از کار افتاد، داده‌های خود را از دست نخواهید داد. اگر گوشی کاملا از کار نیفتاده بود که در این مورد خوش‌شانس هستید. بااین‌حال اگر آسیب به‌قدری بود که هیچ کاری نمی‌شد کرد، بهترین کار مراجعه به متخصصان و کارشناسان است.

از یک محافظ نمایشگر استفاده کنید

البته باید پیش از ایراد هر آسیبی به نمایشگر از محافظت‌کننده‌ها استفاده کنید. با این حال حتی پس از شکستن نمایشگر هم می‌توانید تا حدی، آنها را به کار ببرید.

استفاده از یک محافظ نمایشگر کمک می‌کند تیزی‌ها و نقاط شکسته، انگشتتان را اذیت نکنند تا برای بک‌آپ گرفتن یا تعویض نمایشگر، آماده شوید.

از نوار چسب استفاده کنید

این کار زمانی کاربرد دارد که محافظ صفحه در دسترستان نیست و می‌خواهید تا تعمیر گوشی از آن استفاده کنید و دوست ندارید انگشتان زخمی شود.

نمایشگر شکسته گوشی را با یک‌لایه نوارچسب بپوشانید. نوار را به‌اندازه عرض یا طول نمایشگر بریده و در کنار هم روی آن بچسبانید. این کار تکه‌های شکسته را در جای خود نگه داشته و جلوی صدماتی که ممکن است وارد کنند را می‌گیرد.

خودتان نمایشگر شکسته گوشی را تعویض کنید

شما می‌توانید خودتان هم نمایشگر شکسته گوشی را تعمیر و جایگزین کنید. هرچند این کار ریسک‌های زیادی داشته و مخصوصا اگر تازه‌کار باشید، خطرناک است. بهتر است قبل از اقدام به این کار از این ریسک‌ها آگاه باشید. همچنین ابتدا هزینه تعویض نمایشگر توسط خودتان و یک متخصص را برآورد کرده و مقایسه کنید. درهرصورت کار انجام شده توسط متخصص بهتر است و اگر اختلاف هزینه چندان زیاد نباشد، بهتر است از انجام این کار به دست خودتان پرهیز کنید.

البته حتما وضعیت گارانتی دستگاه خود را هم چک کنید. اگر تصمیم دارید خودتان نمایشگر شکسته گوشی را تعویض کنید، احتمال دارد گارانتی را از دست بدهید. همچنین ابزار در انجام این کار مهم هستند و باید وسیله کار خود را بسیار دقیق و بااحتیاط انتخاب کنید.

به طور کلی همچنان پیشنهاد ما این است که اگر قطعات موبایل را به خوبی نمی‌شناسید و تا به حال این کار را نکرده‌اید، منصرف شوید. اما اگر همچنان اصرار به انجام آن دارید، راهنمایی‌های ویدیویی موجود در یوتیوب می‌توانند بسیار مفید باشند.

از یک متخصص کمک بگیرید

همیشه بهترین گزینه برای مواجهه با یک گوشی آسیب‌دیده، کمک‌گرفتن از متخصصان تعمیرات است. در وهله اول بهتر است برای تعمیر نمایشگر شکسته گوشی خود، به نماینده معتبری که آن را گارانتی کرده است مراجعه کنید. حتی اگر مدت‌زمان استفاده شما از گارانتی به پایان رسیده، این کار را بکنید. چون معمولا سطح خدمات این نوع تعمیرگاه‌ها بیشتر بوده و کمبودی از لحاظ قطعه ندارند.

در غیر این صورت درباره تعمیرکنندگان مختلف تحقیق کنید. گوشی خود را به تعمیرکاری بسپارید که در کار خود خبره بوده و درباره مشکل، با شما شفاف و صریح صحبت می‌کند.

 

درخواست تعمیر گوشی

سخن نهایی

در این مقاله با هم بررسی کردیم که در مواجهه با نمایشگر شکسته یک گوشی هوشمند چه‌کارهایی می‌توانید انجام دهید. همان‌طور که گفتیم شما می‌توانید نمایشگر را با نوارچسب یا محافظ صفحه پوشانده و تا زمان تعویض، از آن استفاده کنید. همچنین گفتیم با اینکه می‌توانید خودتان نمایشگر شکسته را تعویض کنید، بهترین کار مراجعه به متخصصان و کارشناسان معتبر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *