تلفن همراهتان روشن نمی‌شود؟ راهنمای قدم به قدم کارهایی که باید انجام دهید،اگر تابه‌حال برایتان پیش‌آمده که گوشی هوشمندتان روشن نشده و نمی‌دانسته‌اید چه‌کار کنید، نگران نباشید، شما تنها نیستید. حتی اگر یک متخصص اندروید حرفه‌ای باشید، ممکن است برخی چیزها فراتر از حد مهارت شما باشد و ندانید باید چه کاری را اول انجام دهید. ما در ادامه چند مورد از مهم‌ترین کارهایی که باید در صورت روشن نشدن گوشی هوشمند خود انجام دهید برایتان لیست کرده‌ایم، همراه ما باشید.

آیا گوشی را شارژ کرده‌اید؟

بدون شوخی، آخرین باری که گوشی خود را به برق وصل کردید را به یاد دارید؟ گاهی اوقات علت روشن نشدن گوشی به‌سادگی تمام شدن شارژ باتری آن است بدون اینکه اطلاع داشته باشید. مخصوصا اگر تلفن خود را با نور زیاد، اینترنت روشن و متصل به هندزفری برای مدتی رها کنید، احتمال دارد این اتفاق بیفتد.

پس اولین کاری که برای روشن‌کردن گوشی خود باید انجام دهید، این است که آن را به منبع برق وصل کنید. کمی زمان داده و سپس تلاش کنید تا روشنش کنید.

گوشی خاموش است یا نمایشگر؟

علت بعدی بروز این مشکل، همین است. احتمال دارد گوشی شما روشن باشد اما نمایشگر کار نکند. ساده‌ترین راه امتحان کردن این مورد که روشن نشدن گوشی تقصیر نمایشگر است یا نه:

  • دکمه پاور را فشار داده و نگه دارید تا گوشی خاموش شود و دوباره روشنش کنید.

در این حالت اگر گوشی خراب نباشد، باید حالت ویبره یا صدای روشن و خاموش شدن گوشی خود را بشنوید. این یعنی گوشی کار می‌کند اما نمایشگر دچار مشکل شده است. در این مرحله برای دسترسی به اطلاعات خود می‌توانید گوشی را به رایانه خود وصل کنید.

 

آیا روشن نشدن گوشی به‌خاطر خیس شدن است؟

این یکی از رایج‌ترین دلایل روشن نشدن گوشی های هوشمند است. اگر اخیرا تلفن شما در معرض آب و مایعات بوده امکان دارد که ازکارافتاده  و به مشکل خورده باشد.

تلاش برای روشن‌کردن گوشی هوشمندی که خیس شده، ممکن است آن را در مدار اتصال کوتاه قرار داده و سبب سوختنش شود. پس بهتر است روش دیگری را برای خشک‌کردن گوشی خود انتخاب کنید.

 

روشن نشدن گوشی اتفاقی بود یا نشانه‌هایی داشت؟

اگر پیش‌ازاین متوجه برخی موارد عجیب‌وغریب مانند شکستگی تصویر نمایشگر، ری استارت یا چیزهای دیگری شده بودید که طبیعی نبوده‌اند؛ احتمالا فقط یک مشکل نرم‌افزاری جلوی روشن‌کردن گوشی توسط شما را گرفته است. این مشکل به‌سادگی با تعویض سیستم عامل قابل انجام است اما بهتر است به تعمیرکاران و متخصصان این زمینه مراجعه کنید.

آیا باتری گوشی دچار مشکل شده؟

یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است هنگام روشن کردن گوشی، جلویتان را بگیرد، خراب‌شدن و تمام شدن عمر باتری است. این اتفاق معمولا به‌تدریج و در طول زمان رخ می‌دهد اما ممکن است گاهی به طور اتفاقی هم بروز کند؛ به‌خصوص اگر باتری شما بادکرده یا نشتی داشته باشد.

اگر باتری گوشی شما قابل جداشدن است، آن را درآورده و از نظر آسیب، برآمدگی با نشتی چک کنید. اگر موردی بود، آن را با یک مدل جدید جابه‌جا کرده و دوباره روشن شدن یا نشدن گوشی را امتحان کنید.

مشکل روشن نشدن گوشی از شارژر است؟

گاهی اوقات علت روشن نشدن گوشی به‌هیچ‌وجه خود دستگاه شما نیست. در مواقعی، حتی ممکن است یک متخصص هم متوجه نشود که علت روشن نشدن گوشی آداپتور یا کابل شارژ است.

پس برای روشن کردن گوشی از یک شارژ مطمئن و سالم کمک گرفته و آن را برای مدتی شارژ کنید. شاید نیاز باشد آداپتورها و کابل‌های مختلف را امتحان کنید، اما ارزشش را دارد.

فقط صفحه لوگو را می‌بینید؟

اگر گوشی شما در واقع روشن می‌شود اما در صفحه بوت گیر می‌کند، با مشکلی به نام حلقه بوت مواجه شده‌اید. این یعنی گوشی شما مانند همیشه روشن خواهد شد اما انگار در یک حلقه بی‌نهایت روی صفحه لوگو گیر افتاده است.

اگر به‌تازگی نسخه جدید اندروید را دریافت کرده‌اید، ممکن است راه‌حل ساده‌ای مانند ورود به ریکاوری و پاک‌کردن پارتیشن کش یا بازنشانی به تنظیمات کارخانه بتواند کمکتان کند.

از کامپیوتر خود برای روشن کردن گوشی استفاده کنید

اگر گوشی شما اندرویدی است و با مشکل روشن نشدن گوشی مواجه شده‌اید، یک روش برای روشن کردن آن وجود دارد. این روش شامل استفاده از رایانه شخصی بوده و توسط گوگل تأیید شده است:

  • گوشی را به کمک کابل USB به کامپیوتر وصل کنید.
  • بگذارید برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه شارژ شود.
  • کابل را از گوشی جدا کنید اما از کامپیوتر نه؛ سپس بعد از ۱۰ ثانیه دوباره آن را به گوشی وصل کنید.
  • بگذارید برای حداقل ۳۰ دقیقه دیگر هم شارژ شود.
  • دکمه پاور را فشار داده و نگه دارید و سپس گزینه ری استارت را انتخاب کنید.
  • اگر گزینه ری استارت را فورا ندیدید، فشار دادن دکمه پاور را تا ۳۰ ثانیه ادامه دهید.

سخن نهایی

ما تلاش کردیم تمام کارهایی که می‌توانند در شرایط روشن نشدن گوشی هوشمند به کارتان بیایند، معرفی کنیم. البته هرکدام از آنها بسته به علتی که جلوی روشن کردن گوشی را گرفته، متفاوت هستند. از چک کردن سلامت نمایشگر یا باتری گرفته تا کمک‌گرفتن از کامپیوتر شخصی. در نهایت اگر هیچ‌کدام از موارد بالا جواب ندادند، باید حتما به یک متخصص مراجعه کرده و نسبت به تعمیر گوشی هوشمند خود اقدام کنید.

 

در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر با کارشناسان یاراسل تماس بگیرید و یا درخواست تماس را تکمیل نمایید.

درخواست تماس کارشناس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *